Lätt att sova [Elektronisk resurs]

174358
Lätt att sova [Elektronisk resurs]
Lätt att sova [Elektronisk resurs]
Av: Gyllensvan, Camilla
Utgivningsår: 2018
Språk: Svenska
Medietyp: E-bok
Förlag: Mindboozt Publications ; Elib (distributör)
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Innehållsbeskrivning
Somna lätt - första hjälpen mot sömnlöshet Att oroa sig påverkar oss utan att det egentligen är något i vår omvärld som hotar oss eller att det finns ett fysisk hot att vara rädd för. Vi kan känna oss spända under dagen och när vi ska sova så släpper inte spänningen. Att oroa sig är en mental aktivitet, det får oss att återkalla minnen och händelser och även det som kan hända i framtiden. Det kan handla om situationer där vi känt oss obekväma, eller känslomässigt utsatta. Det kan göra att vi inte kan somna på kvällen eller ge oss mardrömmar och vi kan helt enkelt inte sova på grund av dem. När vi återger och upplever dessa situationer kan vi hamna i en spiral som inte vill släppa taget. Den psykiska stress detta medför är inte normalt. Den här träningen kommer lära dig att släppa taget om oron och lära dig tekniker för att kunna sova igen. Du har kanske haft svårt att somna under en längre tid och även oroat dig under din vakna tid. Du kommer nu lära dig att slappna av och kunna somna. Du kommer lära dig att avsluta dagen, skapa minnen av en fridfull gårdag och en morgondag att se framemot. Kropp och sinne är ett system och påverkar varandra, så det som sker i ditt sinne kommer även påverka din fysiska kropp. Är dina muskler avslappnade kommer ditt sinne påverkas positivt av det och den här träningen kommer hjälpa dig mot sömnlöshet. Den här ljudinspelningen kan hjälpa dig att somna under de perioder du upplever att du inte kan komma till ro. Många upplever att de ha svårt att slappna av och släppa stress, med hjälp av den här inspelningen så kommer du slappna av för att du ska förbereda dig för en god natts sömn. Du kan lyssna till den här inspelningen vid flera tillfällen ifall du vaknar upp under natten och vid insomnandet. Camilla Gyllensvan är Internationellt certifierad Mental Coach och NLP Trainer. Hon arbetar med att utbilda i Kommunikation och Ledarskap samt håller Internationella NLP Program och utbildningar./Innehållsbeskrivning från Elib

Andra titlar av samma författare

159948
Av: Gyllensvan, Camilla
163269
169497
Av: Gyllensvan, Camilla
174359
Av: Gyllensvan, Camilla
174360
Av: Gyllensvan, Camilla
177990
Av: Gyllensvan, Camilla
179447
Av: Gyllensvan, Camilla
184508
Av: Gyllensvan, Camilla
186410
Av: Gyllensvan, Camilla
166034
Av: Gyllensvan, Camilla
167970
Av: Gyllensvan, Camilla
165281
Av: Gyllensvan, Camilla
192394
Av: Gyllensvan, Camilla
192395
Av: Gyllensvan, Camilla
192512
Av: Gyllensvan, Camilla
169361
Av: Gyllensvan, Camilla
204073
Av: Gyllensvan, Camilla
204089
Av: Gyllensvan, Camilla
207478
Av: Gyllensvan, Camilla
207477
Av: Gyllensvan, Camilla

Liknande titlar

205996
Av: Kristersson, Cathy
154584
Av: Eriksson, Anna
155817
Av: Eriksson, Anna
158989
Av: Gyllensvan, Camila
158990
Av: Gyllensvan, Camilla
177990
Av: Gyllensvan, Camilla
184508
Av: Gyllensvan, Camilla
136698
Av: Mellblom, Annalena
215080
Av: Wirén, Linda
181390
Av: Benedict, Christian
205368
Av: Jansson, Rolf
206888
Av: Jeding, Kerstin
197692
Av: Zell, Claes
207199
Av: Lundh, Sara
192941
Av: Svirsky, Liv
Av: Bothelius, Kristoffer
197117
Av: Geyerhofer, Mirijam
206608
Av: Geyerhofer, Mirijam
197181
Av: Kuick, Katarina
189406
Av: Nilsson, Cathrin

Språk

Taggar